Rabu, April 13, 2005

new police story

sebelum tu aku nak iklan site ni..best siott http://www.worldschoolphotographs.com/

actually, brader2 polis kat negara kita bukan nak sangat makan rasuah tu,tp gaji mereka memang kecik, terutamanya kat KL. kalau nak idup ngan existing salary tu.. memang x cukup.. dan yg bestnya mereka ada idea utk meneruskan hidup tanpa makan rasuah tp menggunakan kaedah mengambil kesempatan.

aku ader member yg jadi polis, but konstabel jer.. aku ajak dia makan, then dia setuju la.. aku bg la suggestion kat dia makan kat kedai mamak.. dia pun reply... "aku nak muntah dah makan kat kedai mamak,ko sebut jer makanan aper, semua aku dah makan". uikss... pelik tull..kaya tul mamat tu..makan kat kedai mamak hari-hari?... then aku decide makan kat kedai melayu jer..

masa makan aku tanya dia, mana dia dpt duit utk makan luar hari2.. then dengan slamber dia jawab.."ko brani jamin yg kedai mamak tu semua rakyat malaysia?" aku jawab "tidak".. then dia sambung "ko tahu aper guna uniform?,hahah.. senang jer..aku pakai uniform, aku ajak member2 aku pergi kedai mamak yg suspect ader pendatang, order kaw..kaw.. then bile masa bayar garenti script drama yg aku rancang akan dilafazkan." aku tanya pasal skrip tu.. dia balas "mamak akan jawab, takder hal boss hari ni saya belanja". sebab mamak tu tahu yg dia buat salah, gajikan pendatang... so dia gunakan taktik tu bile dia takder duit... taktik ni berkesan di semua kedai yg ada pendatang.... yg pentingnya, dia tak minta rasuah.....

p/s: takder ps laaa

Tiada ulasan: