Isnin, Mei 29, 2006

Da Pin Code

Sekarang ni, umat manusia berbicara mengenai karya hebat dari barat, Da Vinci Code yg dikarang oleh Dan Brown. Penayangan karya tersebut dalam bentuk filem memberi kesinambungan kepada karya tersebut dari segi visual dan daya menjana fantasi dalam diri manusia. Mungkin anda sudah pun menonton filem tersebut.

Tetapi sedarkah anda, ada 'karya' tempatan yang boleh dikatakan setanding dengan da vinci code? malah sudah lama kod2 ini bersedia untuk dipecahkan. Malah saban hari kita melihat ramai orang2 kita yang cuba memecahkan kod ini. Mungkin langdon dan sophie pun tidak mampu memecahkan kod ini melainkan nasib semata-mata.

kod apakah itu? anda mungkin seorang penggemar kod ini, malah anda saban hari cuba memecahkannya. Memang tak di nafikan, berduyun-duyun para pemecah kod berusaha untuk memecahkannya. Kenapa? sudah pasti utk mendapat kekayaan.

Never Ending Code

Kod ini sudah lama wujud, tp boleh dikira sejak zaman moden. Aku namakannya "Da Ayah Pin Code". Kod yang aku maksudkan ialah 3+1 damacai,magnum 4D,6D, 4 nombor ekor dan lain-lain lagi. Mungkinkah kod ini dipecahkan? Aku rasa orang kita tak mampu lg untuk memecahkannya. Tapi kenapa ada yang kaya? Terdapat perbezaan yg nyata diantara kod dipecahkan dengan kod yang diteka. Kepakaran dan nasib. Langdon dalam Da Vinci Code menggunakan kepakarannya utk menyelesaikan puzzle, tetapi turut disokong oleh nasib baik. Tetapi 4 nombor ekor adalah luck semata-mata. Hmmm..

Usaha Tangga Kejayaan

Jika Langdon berjaya menyelesaikan puzzle2 tersebut disebabkan oleh kepakaran dan usahanya. Tapi bagaimanakah para penggemar 4D ini berjaya menekanya? Usaha tangga kejayaan. Dosa pahala letak tepi, bukit,pokok,kubur semua dipuja dgn harapan "kod dapat dipecahkan". Ada yg menggunakan kaedah matematik dan menggunakkan kalkulator. Ada yang menggunakan google.hehhe.. dan komputer. Tapi berapakah kebarangkalian utk menang? 1/10000000? maybe....

Dengan kerakusan manusia inilah wujudnya "Da Pin Code" ini. Kod ini adalah salah satu unsur usaha kearah gemilang 4D. Aku tak paham macam mana dia boleh tahu alamat rumah aku skrg ni. Aku bukannye pemecah kod, tp mereka telah menghantarkan satu puzzle buat aku... ciss... cuba lihat gambar dibawah... mungkin anda si pemecah kod akan gembira. Tp bukan aku...




Kalo la si pemecah kod ini betul2 boleh predict nombor tu, for sure dia dah lama kaya .bukan setakat dia je kaya, malah wat dia pun mewah...siap ada vending machine.. tapi dia still mintak wang perkhidmatan.. dalam dunia e-commerce ini, masih ada lagi perkhidmatan kolot sebegini. Logiknya, dia tak predict pun nombor tu tp dia just teka sebagaimana orang lain teka. Maybe ada gak yg kebetulan dpt prize dan dijadikan testimonial. Anda percaya? terserahlah..anda ada penjelasan sendiri? emelkan kepada aku. aku nak tau gak ape yg anda fikir.

Cis..selambe jer dia hantar dekat aku. Aku igtkan cek dari google ke ape ke...tp benda ni yg dia hantar...cilakaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...4 hari 4 malam house mate aku gelakkan aku.......

p/s: Da Pin Code boleh buat movie gak?

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahahaahaaaaahhahahahaha hah ah ah hahahhaha hah hah
(gelakkan dari rakan serumah)

Tanpa Nama berkata...

aku pun gelaks sekali.. wakaakkakakaakkaaakakakakakakakakakakakaka kkakakakakaka (gelak dari kampung)

Tanpa Nama berkata...

wkakakakakakakakakaghahahahahaha hohohohohohohohkahkahkahkahkah
hah hah hah haha

(gelakkan dari rakan serumah)