Selasa, Mac 29, 2005

Arghh..gelap...bergegar lagi...

hari ni aku cuti, so bleh la lepak2 jap. tapi memang bosan coz takder aper nak buat. cuti hari ni terbuang begitu saja. jam 9 malam aku bertolak ke seri kembangan (balikk umah), aku tiba kat situ dalam kul 10 tetapi memang sakit hati...satu seri kembangan blackout... aku lepak dalam gelap kerana aku lupa nak beli lilin..cahaya nokia aku tak mampu menerangi seisi rumah bujangku..hahha..so aku tido jer.. sambil layan cd yg aku play kat ibook (nasib baik ada battery lg).

Bateri tu hanya bertahan lebih kurang 2 jam jer... skang jam menunjukkan pukul 12 tgh malam... aku bertambah bosan.... gelappp...pc takleh on... damn.... lebih kurang kul 12.20 mlm, aku terasa pening, macam ada tak kena... aku layan jer pening tuh..cam best lak... pas tu.. aku dengar bunyi bising kat luar rumah aku..cam ramai org berkumpul...aku pun menjenguk ke luar pintu...masing2 mengendong anak2 kecil bersama mereka dengan slamber mereka berteriak..gempa bumi!!! tapi aku still rilek coz umah aku kat bawah skali.. tak terasa sangat... ciss...patut la aku rasa pening..rupanya rumah aku bergegar... haha.. lepas tu aku pun terus join jiran2 aku tu... pastu aku terima maklumat melalui sms, member aku yg keje kat rtm bgtau ada gempa bumi kat sumatra.. then 30 minit lepas tu, elektrik pun pulih..aku check kat tv...then baru la konfem..gempa bumi sekuat 8.2 skala ritcher berlaku di sumatra.. ok..aku dah ada experience mengenail gegaran ni... mmg cuwak..
esoknya, telefon telekom kat area ni semuanya x berfungsi... hmmmm

p/s: adakah kita menghampiri penghujungnya? maybe...bersedialah

Tiada ulasan: