Selasa, September 29, 2009

Belajar Berterima Kasih

Minggu lepas, aku memeriksa akaun aku dan aku tgk jumlah duit yang dikreditkan sebagai gaji bulan ini seperti ada yang tidak kena. Aku pun refer kepada gaji2 yang lepas dan aku dapati gaji aku hilang dlm beberapa ratus.

Apa aku buat?

1. Dalam hati menjerit "Celaka punye kampeni!!!?
2. Check dgn kawan2 lain

Hasil soal siasat aku amat mengejutkan! Aku dah tahu ke mana hilangnya duit itu!
Bukan salah kampeni, tapi dirompak oleh LHDN.

Kecoh di office mengenai perkara ini, rupanya ini lah hadiah tambahan dari kerajaan tercinta selain dari kenaikan harga petrol dan pengenalan petrol sampah RON95 itu.
Iye kawan2, potongan cukai berjadual telah dinaikkan double! Kalau dulu aku kena potong 100 sebulan..sekarang aku kena potong 200 sebulan (sbg contoh).

Wahai kerajaan ku sayang! Takde duit sangat ke? Sampai naikkan harga minyak? Sampai bayar 2 kali gaji kakitangan kerajaan? (sesetengah agensi/jabatan), sampai naikkan income tax kepada double?

Woit.....ko nak suruh aku makan maggi ke? ko tahu ke maggi tu tak menyihatkan?

Terima Kasih Kerajaan Malaysia

Tiada ulasan: