Selasa, Disember 15, 2009

Aku ingin kau bangun

Malam tadi aku ambil cuti kecemasan,
Aku bergegas ke hospital,
Semasa drive ke sana...air mata ini terus mengalir deras,
Aku meraung tanda sedih dan kesal,
Si biru ini membawa aku kesana,
Tiada guna si biru yang gagah perkasa ini,
Jika co-pilot seat nya tiada engkau.

*Aku tergesel dinding semasa parking kereta, kerana sangat cemas*

Aku jumpa papa, aku tutupi muka sembat tangisku dengan cermin mata,
Papa nampak rileks tp aku nampak dari matanya dia sangat risau,
Kau ketika itu masih tidak sedarkan diri,
Mata mama bengkak kerana menangis dari petang semalam,
Raut wajahnya cukup kesal dan sedih,
Aku ingin disampingmu,
Berbual denganmu,
Menyuruh ko bangun dan move on seperti biasanya,
Doktor tak benarkan aku masuk,
Even papa dan mama pun duduk di tempat standby,
Aku susuri pagar hospital,
Tiada kelihatan kelibat katil ko,
Adik tak habis2 tanyakan update dari aku,
Dia ada exam hari ni.

Adik bagitau aku,
Ko bersungguh-sungguh nak sambut birthday dia,
Tapi dia tolak kerana ko nak sambut sekali dengan dia,
Adik masih lagi sedih,
Air mata dia tak henti mengalir,
Aku kononnya suruh dia behave,
Tp last sekali dia lak yang tenangkan aku.

Aku bagitau adik2 aku,
Mereka terkejut,
Katanya..saat ko sampai dirumah aku malam kelmarin,
Ko nampak lain,
Ko terjatuh,
Masa ko nak balik,
Pelut salam dan cium pipi adikku,
Mendengar cerita itu,
Aku terus menangis

Papa cakap padaku,
Bila ko dah bangun,
Kalau boleh, henti kejap contact ko,
Bagi ko betul2 sihat dulu,
Aku tahu..sbenarnya..
Dia taknak ko sedih bila tengok aku,
Sb akulah punca kesedihan ko,
Aku dah buat keputusan,
Aku akan ikut cakap papa,
He knows the best,
Ko buatlah keputusan hidup ko,
Aku takkan paksa dan marah ko lg,
Aku takkan paksa ko mengakuinya lg,
Aku takkan marah jika aku tahu ko berbohong,
Aku akan simpan semuanya didalam,
Biar ia lenyap begitu saja,

Aku sekarang berada dirumah,
Update blog ini,
Bukan untuk ko tahu,
Tetapi sebagai nota sejarah kepada aku,
Kerana kita mungkin tak akan jumpa lg,
Aku yakin bila ko sedar,
Ko tidak lagi mempedulikan internet,
Sebab tu aku berani meluahkannya disini,
Aku turuti kata papa dan keputusan ko sblm ko tak sedar,
Papa baru sms ckp ko still in observation,
Di sini aku tunaikan solat hajat,
Dan teruskan berdoa untuk ko bangun,
Nanti aku akan menulis lagi..
Semoga ko cepat sedar dan sembuh...
AMIN.

Tiada ulasan: