Rabu, Disember 16, 2009

Aku ingin kau terus hidup

Aku lupa nak bagitau.
Semalam,
aku balik rumah ambil kereta,
Aku kemas baju dan toiletries,
Ko tahu baju mana yang aku pilih?
T-shirt couple yang warna hijau muda tu,
Dulu ko beria-ria sangat nak aku pakai,
Aku pun bawa untuk pakai,
Aku ingat aku boleh teman ko dan berbisik kepada ko,
Dengan memakai t-shirt itu.

Aku belek satu persatu teks ko,
Aku kejam kan?
Semua aku ambil ringan,
Aku ingat ko cakap saja macam biasa,
Aku nak ko tahu,
Setiap kali ko kat sana,
Aku sakit,aku sedih...
Ingin ku redah je ICU tu,
Agar aku boleh melihat ko,

Adik baru habis exam,
Dia menuju ke hospital sekarang,
Aku masih tak tidur,
Akan ku cuba gagahi untuk ke hospital,
Ko juga patut gagah bertarung untuk terus hidup..
Kerana aku ingin engkau terus hidup..
Demi Allah..

Aku tidak mampu untuk lelapkan mata lagi,
Selagi ko tak membuka mata,
Aku gagahkan diri pergi kerja,
Hujan menangisi apa yang terjadi kepada ko,
Aku kuyup sedikit,
Air mata mengalir seakan ingin berlawan dgn hujan..
Aku menangis lagi..
Entah kotak keberapa rokok yang aku hisap skrg ni,
Aku ingin ko terus hidup..

Tiada ulasan: