Khamis, Disember 17, 2009

Aku ingin kau tahu

Hari ni sudah hari ke-4,
Dan hari ni hari ke-2 aku cuti,
Ada 3 hari lagi untuk aku harungi cuti yang menyedihkan ini,
Aku deman sb tak cukup tidur,
Aku tak tahu berat badan ku susut berapa kilo,
Ini kah rasanya bila sedih dan down?
Inikah yang ko tanggung selama ini?
Perit..pedih..
Walaupun aku pernah laluinya dahulu..
Tapi ini yang paling pedih,
Kerana ko bertarung dengan nyawamu sendiri.

Aku ingin kau tahu,
Kenapa aku ingin jumpa ko selepas ko datang rumah ambik wii,
Kerana aku rasa tak sedap hati,
Aku ingin tgk ko dgn mata aku sendiri,
Sebelum ko pergi Bt Pahat,
Firasat aku betul,
Ko ditimpa sesuatu.

Semalam aku call abang,
Abang cakap ko dah sedar,
Tapi belum stabil,
Alhamdulillah..Doa aku dan family ko dimakbulkan tuhan.
Aku minta kebenaran untuk melawat ko,
Seperti yang aku jangka,
Aku tidak dibenarkan sama sekali.

Family masih lagi terkejut dan trauma,
Melihat ko begitu,
Mereka pernah menasihati aku,
Agar selepas ini kalau boleh jangan berhubung dgn ko,
Mereka akan menjaga ko sepenuh hati,
Mereka tidak benarkan orang-orang luar seperti aku mencampuri,
Aku cuba hubungi adik,
Sama saja..mereka mula memesongkan arah aku,
Aku tidak dibenarkan berada dalam lingkungan ko,
Aku faham kebimbangan dan tujuan mereka,
Agar ko tidak lagi sedih..
Maafkan aku kerana marahi ko,
Aku sebenarnya cemburu..
Cemburu buat aku marah..

Aku ingin kau tahu,
Kenapa aku cemburu?
Kerana perasaan yang hilang dulu telah kembali,
Di saat aku fetch ko dgn si biru ku,
Kita ronda2 sekitar ini,
Makan nasi kukus,
Aku nampak wajah ko yang hidup,
Setelah aku maafkan ko dan tak marah ko lagi.

Aku ingin kau tahu,
Aku mulai jauh dari mu,
Atas permintaan keluarga,
Dan untuk kebaikan ko,
Bukan keluarga ko benci aku,
Tapi mereka taknak susahkan aku,
Tapi aku tak kisah,
Asalkan ko sihat dan selamat,
Aku rela turuti mereka,
Aku tak kisah dah wii yang ko pinjam malam tu,
Aku lupa terus setelah mendengar keadaan ko,
Cepatlah sembuh wahai Nodame ku..

Aku ingin kau tahu,
Aku sebenarnya amat menyayangimu,
Aku amat merindui mu,
Setelah aku bertemu ko semasa menaiki si biru itu,
Perasaan itu telah kembali.
Tetapi aku takut untuk mencintaimu,


Maafkan aku..
Aku tak boleh hubungi ko lagi,
Tapi kalau Tuhan izinkan keajaiban,
Aku akan menerima ko dgn setulus hati.

Sekarang..
Aku berusaha pergi dari ko,
Berusaha melupakan ko,
Walaupun sgt susah,
Tp aku akan berusaha,
Seperti yg aku janji dgn family ko,
Agar ko tidak sedih lagi..
Aku akan pergi ke tempat yang boleh buat aku lupakan ko,
Tp aku takkan mungkiri janjiku,
Takkan menyentuhnya lagi,
Setelah aku lihat apa yang terjadi pada ko,
Selamat tahun baru Hijrah..
Sayonara Nodame..

Tiada ulasan: