Jumaat, Mac 11, 2005

Cinta Sejati Memang Tak Ada

hmmm.. cinta, aku x boleh nak describe sangat pasal ni. aku pun loser, takde awek.tp biler aku tgk citer melayu (drama atau filem), yg bertemakan cinta, dan aku rasa macam tgk cerita dongeng.memang x kena ngan zaman sekarang. dalam cerita2 tersebut, hero dan heroin jatuh cinta dgn cara yg amat mudah, macam x logik. then mereka menjalinkan hubungan dgn intim sekali tetapi hubungan ini seakan-akan hubungan kambing dgn biri-biri, dimana si kambing tidak akan mengawan dengan si biri2.begitulah yg digambarkan kat tv dan movie scene kita.berdua-duaan dlm gelap, lepak kat umah. tp takder apa2 berlaku... magik tu beb..cinta sejati tu...hahha...kalau kita baca paper then tgk penangkapan couple, kebanyakannya kalau kita tgk adalah pasangan cinta sejati, bila kedua-duanya mengungkap kata-kata "Kaulah Segalanya". maka berlaku la proses yg takder dlm scene citer melayu.tetapi yg aku peliknya, bila dilihat raut wajahnya, memang mulia..wajah2 mereka ni boleh diibaratkan mulia sehingga syaitan tak boleh nak tiru muka dia.kalau dilihat dr aspek ini, tak kira mereka ni geng al-qaeda yg berjanggut ke, kak us ke,artis ke,perompak ke, objektif percintaan mereka hanyalah nafsu. kalau tak, tak kan la ader yg sanggup jemput pasangan masing2 setiap malam walaupun jarak di dunia realiti 50km! jadi kalau mereka kahwin pun mungkin kerana nafsu dan ingin menyambung zuriat...... marilah kita bersama memikirkannya, dan berharap kita bukan dari golongan yg demikian....whatever..

Tiada ulasan: