Jumaat, Mei 06, 2005

hari ini hari gembira..hari bahagia..terima kasih gov

malam tadi aku keluar ngan member2 aku untuk men dinner kan diri setelah seharian bekerja. member aku sorang ni baru jer brenti keje, so nak celebrate la konon2nya. so kami pergi la cari restoran or kedai makan yg sesuai. then kami decide utk pegi ke gear box serdang (not famous i guess...). on the way ke serdang tu aku tgk ada satu gathering geng2 keter yg boleh kata havoc.. aku rasa diorang ada racing kot malam ni. ternyata sangkaan aku meleset sama sekali (nasib baik sekali).

*****

then aku sampai kat area china town seri kembangan..aku dapati kat petronas situ pun ada 'gathering'.... then baru aku teringat yang harga minyak naik lagi..wow..best.best.. sebab aku pakai keter gak..best ah minyak mahal, cepat skit duit habis. petrol naik 10sen diesel naik 20sen. cool huh? ramai betul org ramai isi minyak menjelang harga naik..what's going on? sampai bila mau naik ni? bagus betul la... kira harga minyak ni maju kedepan sentiasa naik..tak pernah turun.. kalau hidup kita ibarat roda..tp minyak bukan ibarat roda tapi ibarat pokok kelapa, makin lama makin tinggi.

*****

So capitalist takder kesan sangat dgn kenaikan ini, tapi kita semua sebagai rakyat yang 'sakit'. bila minyak naik, semua benda jadi naik... but ada satu yg tak naik.. gaji... how we will survive in this big town in the future? jangan cakap pasal ramai yang buat kerja haram utk menyara hidup coz tak cukup dgn gaji saje (rasuah berleluasa). negara kita adalah anggota OPEC (negara pengeluar minyak) tapi.... aku kesian dkt rakyat yg berpendapatan rendah...

******

Aku ada keraguan mengenai sistem kuota diesel baru2 ni..adakah kenaikan harga minyak ini adalah sequel dr sistem kuota yang diperkenalkan utk menyusahkan rakyat. sistem kuota boleh memberi impak kepada rakyat dan secara psikologinya rakyat akan sanggup menerima kenaikan harga daripada menanggung kesusahan akibat terputusnya bekalan diesel... only god know why...

p/s:naikkan gaji aku......hari ni 5 5 05 (tarikh yg bagus)

2 ulasan:

DarkWan berkata...

ish ko ni. Malaysia bukan OPEC.tapi still pengeluar minyak jugak kan.

Kalau tak silap aku,Indonesia (OPEC) baru ni pun dah hentikan eksport minyak.Kecuali yg kontrek² lama tu still ada lagi la.

DarkWan berkata...

malam tu,jamuan tu,aku baru lepas berputus kasih.

:(