Sabtu, Disember 19, 2009

Aku bersyukur dan pasrah

Selepas aku balik dari surau untuk solat magrib,
Aku dikejutkan dengan ringtone ko,
Dengan penuh gembira,
Aku jawab phone dan aku menggigil,
Aku tak tahu nak ckp apa,
Ko ckp ko jadi begitu disebabkan aku,
Aku pasrah kerana ianya benar,
Aku tidak nafikannya,
Aku menyesal dengan memarahi mu hari tu,
Ko tanya kenapa semua orang sorokkan dia daripada ko,
Aku sendiri pun tak tahu,
Yang penting..
Aku boleh bersujud syukur setelah tahu ko selamat..

Aku gembira,
Ko nak jumpa aku di rumah,
Aku bersiap sedia utk berjumpa dgn ko,
Tanpa menghiraukan pesan dari papa dan family ko,
Seperti yang aku jangka,
Takkan semudah itu,
Papa call aku...
Dia ckp..zero contact dgn ko,
Katanya..itu arahan doktor..
Tapi aku tahu,,itu adalah keputusannya..
Dan aku faham dan pasrah..
Kerana dia ingin melindungi ko,
Dari rasa sedih dan perkara yg sama berulang.

Aku terima keputusan itu dgn penuh berat hati,
Tp aku gagahi demi ko,
Demi ko terus hidup dengan sokongan keluarga..
Aku beransur-ansur kena lupakan ko,
Kita tak mungkin akan bersama,
Walaupun aku sayang dan rindukan ko,
Tp aku terpaksa lepaskan ko,
Kerana itu yang terbaik..

Nodame, aku minta maaf..
Ini coretan terakhir ku buatmu..
Selamat tinggal...

Tiada ulasan: