Isnin, Oktober 18, 2010

Jawapan Aku Kepada Mereka Yang Bongkak

Seperti yang aku pos di discussion board, ada ayat2 ulangan dari entry aku yang sebelumnya.

http://www.facebook.com/topic.php?topic=30&post=1854&uid=10038121336302#post1854

Penulis entry ini adalah dari keturunan syed, dan dia telah dituduh membawa fahaman songsang oleh kerana dia mengkritik kahwin sesama sendiri golongan syed dan sharifah. Sejarah telah membuktikan, perkahwinan dengan ajam telah membenamkan prediket nama, catatan sejarah keturunan-keturunan syed yang berkahwin dengan ajam seperti yang berlaku di Kelantan,Terengganu,Perak,dan Kedah (pada zaman dahulu). Dimana keturunan ini sama sekali tidak di iktiraf ketulenannya oleh Persatuan Asyraaf Malaysia dan Naqabtul Asyraaf Indenesia. Sebenarnya, kita dituntut mencari asal-usul diri kita, darah siapakah yang mengalir dalam diri kita, biarpun ia datang dari ibu atau bapa kita. Kod genetik DNA sendiri masih asli dan ia tetap menjadi rahsia Allah mengenai keturunan kita (di luar pengetahuan Persatuan Asyraaf). Tahukah anda bahawa beratus-ratus atau beribu-ribu manuskrip dan catatan sejarah telah musnah di zaman penjajahan asing di Nusantara?Ada kemungkinan catatan sejarah mengenai keturunan syed di Nusantara telah hilang dan terpadam dan tidak terdapat dalam simpanan ulama nasab (persatuan Asyraaf)? wajarkah kita beritikad hanya kepada catatan yang masih wujud itu (catatan dikalangan mereka sahaja) tanpa mengambil kira catatan sejarah dari orang lain (Raja-raja melayu itu adalah dari leluhur syed)? Kalau anda tak tahu adat dan cara hidup orang kelantan, jangan la bising dan berkokok atas nama persatuan asyraaf. Tahu kah anda datuk nenek moyang kami suka mengugurkan/mengubah prediket (syed/tengku/nik/wan) atas alasannya yg tersendiri? mereka juga tidak suka meletakkan nama kabilah dibelakang nama mereka.. jangan main masuk tempat orang tanpa tahu asal usul cerita dan sejarah? kelantan tak sama dengan negeri lain.. kalau anda selidiki anda boleh berjumpa dengan manusia yang bernama si polan bin tuan polan bin tengku polan bin syed polan bin syed polan al-yahya.Selidik dulu baru hantam...Selamat membaca...
 Sambungannya:
sedikit penambahan,terlupa tadi.. Allah itu Maha mengetahui... lagi Maha Bijaksana..Dia tahu apa yang kita tidak tahu..rancanganNya.. Janganlah kamu terlalu taksub dan menolak hak orang lain oleh kerana mereka ini tidak sama dengan kamu (tiada prediket syed/sharifah). Dalam hadis sahih ada menyebutkan, Imam Mahdi untuk akan muncul dari Bani Hashim, tapi tidak dinyatakan dengan jelas siapa bapanya dan ibunya (syed atau sharifah?). Di saat kemunculan beliau, ditakdirkan beliau tidak membawa bersama beliau kertas berupa "genealogy tree" yang menerangkan dengan jelas nasab seperti yang dibangga-banggakan oleh golongan syed/sharifah (nasab yang di iktiraf oleh persatuan Asyraaf)..adakah maku akan menafikan dia bukan dari keturunan Rasulullah SAW? kenyataan kamu ini seolah-olah menafikan kebesaran Allah yang Maha berkuasa merancang perjalanan manusia dari zaman ke zaman sehingga ke akhir zaman. Rancangan "rahsia" Allah mungkin hanya diketahui oleh segenlintir manusia yang mendapat rahmat dariNya seperti Wali-WaliNya. Semua yang berlaku ada sebabnya, dan bukan semua perkara persatuan asyraaf tahu mengenainya.Mungkinkah ada hikmah tiada buku/kitab/catatan mengenai perkahwinan Saiyid Hussein Jamadil Kubra dengan puteri-puteri dari empayar chermin? Ini adalah rahsia Allah yang maha besar dan pasti ada sebabnya nasab ini tidak terdapat dalam kitab2 nasab rujukan para ulama nasab alawiyin (mungkin catatan itu benar2 dimusnahkan oleh penjajah? atau disimpan oleh cucu cicit terdekat sahaja?)

Tahukah kamu kita memiliki DNA profil dimana datanya menyimpan rahsia keturunan yang mana tidak tertulis dalam buku? Dan kamu patut tahu juga seluruh dunia mengetahui, malah mengakui bahawa Syed dan Sharifah adalah keturunan Rasulullah yang sah? Kamu mesti bangga kan? adakah kamu yakin bahawa kamu semua terselamat dan tidak tersesat? Dan ingatlah di kala ini musuh-musuh Allah sedang meraikan kejayaan mereka menyebarkan dakyah-dakyah istimewa kepada golongan syed/sharifah (tak kira dalam bentuk hiburan atau maklumat atau sebagainya). Oleh kerana kamu semua telah berdaftar dan di iktiraf oleh persatuan Asyraaf, maka ada kebarangkalian mereka sebenarnya telah memiliki semua biodata ahlulbait berdaftar dan mereka ini telah merancang sesuatu untuk merosakkan kamu. sesungguhnya mereka ini takkan senang selagi kamu tidak tunduk kepada mereka.

Heboh kerajaan nak buat bank DNA kononnya untuk memudahkan penyelesaian jenayah.tahukah kamu ada udang disebalik batu? Bank DNA juga digunakan untuk menjejak keturunan ahlulbait yang tiada dalam rekod dan memusnahkan mereka. senang sahaja..kumpul data DNA dari syed/sharifah yang "terbukti" ketulenan mereka, dan mereka akan jumpa 1 DNA profil yang sama untuk semua ahlulbait. Nahh.. mana mahu sembunyi? tapi Allah Maha mengetahui dan Maha berkuasa..rahsia ini tersimpan rapi dan tiada sesiapa pun mengetahuinya melainkan dengan izinNya.

Jika saudara-saudaraku (MQTK) berhujah dengan Al-Quran dan kamu membalasnya dengan akal, aku pula berhujah dengan ilmu sejarah dan sains, kerana itu juga salah satu dari cabang ilmu yang Allah kurniakan.

Janganlah terlalu bongkak dan menuduh orang lain palsu, penipu..banyak lagi rahsia-rahsia Allah yang kamu tidak mampu rungkaikan dengan akal dan logika. Ilmu Allah tiada batasnya, dan aku sendiri hanya ada sekecil-kecil ilmu kalau dibandingkan denganNya. renung-renungkan dan selamat beramal.

1 ulasan:

RAJA MUDA REMAN LONG GAFFAR alHasyimi berkata...

Terimaksih saudara.. Allah merahmati kita semua.. aminn