Sabtu, April 18, 2009

Bermonolog

Aku sedang bermonolog, sudah lama aku tidak melakukan.
Bagi aku monolog itu dizahirkan sebagai bercakap dgn aku yang satu lagi.
Aku yang satu lagi adalah Qarin yang mendampingiku.

Aku bertanya kepada Qarin, apa itu L.O.V.E?
Qarin menjawab "L.O.V.E itu satu alasan"
Aku meneruskan pertanyaan " Alasan untuk apa?"
Qarin membalas " Alasan untuk L.U.S.T wujud"

*Aku terdiam seakan bersetuju dengan aku yang satu lagi*

Aku berkata "Tapi aku tak percaya kepada L.O.V.E! maka tiada alasan untuk L.U.S.T wujud!"
Qarin membalis "Aku kenal kamu wahai aku yang sebenar!, kamu telah membenarkan L.U.S.T merajai hidupmu,nah...imbas balik apa yang kamu lakukan sepanjang tahun ini..semua itu L.U.S.T!"

*Aku seolah-olah bersetuju dan tidak langsung membangkang apa yang Qarinku katakan*

Aku berkata"Wahai diriku yg satu lagi, kenapa harus aku mendengar katamu?"
Qarin membalas "Sebab aku adalah dirimu"
Aku menyambung "Nah..kalau begitu aku akan mengabaikan kedua-duanya L.O.V.E dan L.U.S.T"

*Qarin tersenyum sinis dan dia terus hilangkan diri*

Aku tersedar dan menamatkan monologku

p/s: sorry..monolog kali ini versi seram fiksyen sikit..wahahhaha

Tiada ulasan: