Selasa, April 21, 2009

Everything

Kawan aku mengadu dia ada masalah dgn girlfriend dia.
Aku tanya dia kenapa? Dia jawab dia pun tak tahu sebabnya.
Sambil buat muka sedih dia merungut "Aku dah bagi everything dekat dia, tapi kenapa dia buat aku macam ni?"
Aku balas " Aku tahu tahu sebabnya"
Dengan pantas dia bertanya "Apa sebabnya?"
Aku balas " Sebab engkau dah give everything to her then you have nothing to give to her anymore! That's your fault"
Dia tanya lagi "Maksud engkau?"
Aku jawab "Dia dah terima everything yang engkau ada, so dia tak perlu apa-apa pun lagi dari engkau"
Kawan aku terdiam sejenak, then dia meneruskan pertanyaan.
"Habis tu, apa patut aku buat?"
Aku balas "Don't give, but you should share with her.Give and share adalah dua benda berbeza.Stop giving starting today!"

Hari ni dia jumpa aku and cakap dekat aku
"Thanks a lot counselor "

Damn it..aku bukan counselor walaupun masa sekolah dulu aku pernah jadi PRS.

p/s: PRS = Perosak Rakan Sebaya

1 ulasan: