Selasa, Februari 17, 2009

Kekayaan atau Keselamatan?

Aku bertanya kepada kawan2 perempuan aku.
Kalau korang nak kawen, korang pilih lelaki macam mana?
Mostly menjawab pilih lelaki yg boleh memberi keselamatan dan kesenangan.
Bagaimana dgn kekayaan?
Jika mereka ingin memilih kekayaan, mereka perlu memilih orang tua seperti datuk2 dan tan sri2 sebagai teman hidup mereka. Dan maybe juga menjadi isteri ke-2 atau ke-3.
Berbaloikah menjamah kekayaan tanpa kebahagian atau kegembiraan?

Dengan memilih security sbg aspek utama, walaupun tidak mewah dan kaya, tp segala keperluan asas adalah lengkap dan terjamin. Nampak agak selfish kan? tapi ini lah hakikatnya, hanya perempuan yang bodoh sahaja yang memilih sengsara. Maka mereka ini memilih security agar masa depan mereka dan anak2 terjamin.

Security tak semestinya duduk di rumah semi D,banglo,teres atau kondo. Jika memeliki rumah flat pun sudah cukup utk menjalani hidup dgn selamat. Mereka memilih lelaki yang berkerjaya,bertanggung jawab dan bukannya lelaki yg tidak memikirkan masa dpn,wasted dan tiada kerja.

Ada satu kes dimana seorang perempuan yang sudah bertunang dgn seorang lelaki yg tiada kerja tetap tetapi memiliki rupa paras.Kemudian dia ditemukan dgn seorang yg bekerjaya, Dia memutuskan pertunangan dan pergi kepada lelaki yg berkerjaya itu. Ini membuktikan aspek security menjadi pilihan dia.Paras rupa tidak menjamin kepada hidup yg sempurna dan lengkap,paras rupa juga tidak mendatangkan pendapatan utk menyara hidup kepada kita kecuali kita menjadi gigolo.

p/s: Aku single,aku wasted,kerja aku menulis blog..ada orang nakkan aku tak?

2 ulasan:

Heartless Devilish berkata...

hahahaha...yo yo o je lar ko nie skoda...
keje menulis blog je? ye ke?

Penulis berkata...

betul per? tgk 1 hari 3 entry...dah keje menulis... lain le ko..cekgu contoh