Isnin, Februari 16, 2009

Suatu Pengakhiran

Memulakan sesuatu boleh dikatakan mudah dan tidak kusut.
Tetapi, jika ingin menamatkannya bukan semudah yang disangka.
Bila mana aku sudah mula menulis, aku amat sukar untuk berhenti.
Sukar untuk membuat kesimpulan kepada tulisan aku.

Perkara yang sama juga berlaku dalam kehidupan seharian kita.
Jika sblm ini aku dalam dilema utk menamatkannya,
Aku sering menarik balik penamatannya,
umpama meludah dan aku sendiri yg menjilatnya.

Kenapa aku boleh menetapkan resolusi ini?
Kenapa aku boleh menamatkannya?
Kerana aku sudah penat..
aku sudah nekad..
aku tidak kuat dan gagah..
atau aku mmg tidak inginkannya?

Implikasinya?
aku bebas, tiada kongkongan
aku terlepas, tiada belenggu
kotak fikiranku ada ruang utk objektif lain..

Wahai blogku,
terima kasih kerana menemaniku..
aku tidak akan menamatkan kamu
Itu hanya satu gurauan

Haruskah aku lari darimu dan meredah ombak pantai?

Tiada ulasan: